
Dabasgāzei un biometānam ilgtermiņā būs nozīmīga loma kravu un pasažieru transportā, taču alternatīvās degvielas lietošanas veicināšanai ir nepieciešama gan infrastruktūra, gan fiskālais un finanšu atbalsts, gan Eiropas Savienību (ES) politiku pārskatīšana, secināja eksperti diskusijā “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi”. Sarunas galvenais temats bija starptautisko klimata mērķu sasniegšana, saglabājot transporta uzņēmumu konkurētspēju.

Šī gada 13. oktobrī Latvijas Gāze rīkotās konferences “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi.” ietvaros noritēja paneļdiskusija, kurā eksperti un klātesošie sprieda par iespējām samazināt siltumnīcefekta gāzes (SEG) emisijas transportā, lai sasniegtu starptautiski izvirzītos klimata mērķus, vienlaikus saglabājot uzņēmēju konkurētspēju.

Latvija, tāpat kā citas Eiropas Savienības dalībvalstis, ir apņēmusies sasniegt ambiciozus klimata mērķus enerģētikas un transporta jomās. Viens no mērķiem ir veicināt tīrākas enerģijas izmantošanu transportā.

2020. gada pirmais pusgads atnesis vēl dinamiskāku un izaicinājumiem bagātāku vidi gan pasaulei kopumā, gan enerģētikas nozarei. Salīdzinoši mērenas gaisa temperatūras, stingrie ierobežojumi saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību un zemais dabasgāzes cenu līmenis bija noteicošie faktori, kas veidoja AS “Latvijas Gāze” darbības vidi.

Turpinot attīstīt CNG jeb saspiestās dabasgāzes pieejamību un infrastruktūru, šī gada 29. janvārī Rīgā, Lubānas ielā 102, tika atklāta “Virši” degvielas uzpildes stacija, kurā iespējams uzpildīt videi draudzīgo un ekonomisko CNG.

No šodienas ielās izbrauc AS “Latvijas Gāze” automašīnas, kas darbojas ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi.