Maksājumu veikšana

Maksājumi jāveic līdz katra mēneša 20. datumam.

Veicot maksājumu, norādiet savu abonenta numuru. Maksājot par vairākiem objektiem, norādiet katra objekta abonenta numuru un maksājuma summu. Ja maksājumi tiek kavēti, tiek aprēķināti nokavējuma procenti 0,15% apmērā no parāda summas par katru nokavēto dienu.

Maksājums klientu portālā

Veikt maksājumu

Jaunums! 

Jūs varat apmaksāt cita klienta rēķinu, norādot tikai objekta adresi. Lai veiktu maksājumu, nav nepieciešama autorizācija klientu portālā un maksājumu iespējams veikt gan izmantojot maksājumu kartes (Mastercard, Visa, Revolut), gan populārākās bankas Latvijā (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor/DNB).

Maksājumu var veikt tikai par tādu objektu, kuram ir aktīvs dabasgāzes tirdzniecības līgums. Ja līgums ir pārtraukts un Jums jāveic noslēguma rēķina apmaksa, aicinām to darīt klientu portālā.

    Maksājums, norādot objekta adresi

    Veikt maksājumu

    Norēķinu veidi

    Piedāvājam divus norēķinu veidus –  Izlīdzinātais maksājums un Rēķins. Norēķinu veidu var ātri un vienkārši nomainīt klientu portālā, nosūtot pieteikumu brīvā formā. 

    Izlīdzinātais maksājums

    Labākā izvēle, ja vēlaties katru mēnesi maksāt vienādu, iepriekš zināmu summu un nevēlaties katru mēnesi iesniegt skaitītāja rādījumus. Ar Izlīdzināto maksājumu ir vieglāka izdevumu prognozēšana un lielāka drošības sajūta.

    Izlīdzinātā maksājuma summa tiek aprēķināta individuāli, atbilstoši jūsu vidējam dabasgāzes patēriņam un skaitītāja atļautajai slodzei. Ar izlīdzināto maksājumu Jūs kopumā samaksāsiet tikpat, cik patērēsiet, jo perioda beigās tiek veikts pārrēķins un tiek aprēķināta pārmaksa vai nesamaksātā summa. Ja reālais patēriņš periodā ir bijis mazāks nekā iepriekš noteiktais, nākamā perioda pirmajos mēnešos var neveikt maksājumus pārmaksātās summas apmērā, bet, ja reālais patēriņš ir lielāks, starpība ir jāpiemaksā norādītajā termiņā.

    Pārskata periods katram var būt individuāls un var nesakrist ar kalendāro gadu. Ja tikko tiek uzsākta dabasgāzes lietošana, izlīdzinātais maksājums tiek noteikts individuāli vienojoties vai pēc vidējiem patēriņiem līdzīgos gadījumos.

    1. Ziņojiet skaitītāja rādījumus 3 reizes gadā. Uz tarifu maiņu divreiz gadā: uz 30. jūniju un 31. decembri, un uz pārskata perioda beigām (katram klientam ir individuāls). Pirms kārtējā pārskata beigu datuma uz Jūsu e-pastu nosūtīsim aicinājumu ziņot rādījumus. Reģistrējieties klientu portālā, lai saņemtu atgādinājumus elektroniski.
    2. Katru mēnesi līdz 20. datumam veiciet izlīdzināto maksājumu.
    3. Pārskata perioda beigās saņemiet pārskatu ar pārrēķinu, kurā salīdzināsim faktiski patērēto dabasgāzes daudzumu ar apmaksāto. Ja pārskatā ir aprēķināta nesamaksātā summa, tad tā ir jāsamaksā līdz nākamā norēķinu perioda 20. datumam. Savukārt, ja ir aprēķināta pārmaksa, tad tā samazinās turpmāk veicamos maksājumus par pārskatā norādīto pārmaksāto summu. Jaunajā pārskatā aprēķināsim un iekļausim arī jaunu izlīdzinātā maksājuma summu, ņemot vērā uz to brīdi spēkā esošus tarifus.
    Rēķins

    Labākā izvēle, ja vēlaties katru mēnesi maksāt, tieši tik, cik konkrēti šajā mēnesī patērējāt.

    Šim norēķinu veidam ir raksturīgs svārstīgums ikmēneša maksājumos, tāpēc, ja dabasgāzi lietojat apkurei, rūpīgi izvērtējiet maksāšanas iespējas, pirms izvēlaties šo norēķinu veidu. Jo rēķins par dabasgāzi ziemas mēnešos patēriņa pieauguma dēļ var būt krietni lielāks par rēķiniem vasarā.  

    1. Ziņojiet skaitītāja rādījumus no kārtējā mēneša 27. datuma līdz nākamā mēneša 1. darba dienai.  Ja skaitītāja rādījumi netiks ziņoti noteiktajā laikā, rēķins tiks izrakstīts, pamatojoties uz sadales sistēmas operatora AS “Gaso” aprēķināto patēriņu. Skaitītāja rādījumi jānodod arī tad, ja dabasgāzi neesat patērējis.
    2. Saņemiet rēķinu e-pastā un klientu portālā bezmaksas vai pa pastu līdz 10. datumam. Maksa par ikmēneša rēķina nosūtīšanu pa pastu saskaņā ar www.lg.lv publicēto cenrādi (šobrīd 1.00 €).
    3. Līdz 20. datumam apmaksājiet rēķinu.
    Kā rīkoties, ja ir izveidojusies pārmaksa?

    Pārmaksas gadījumā tā tiek novirzīta uz nākamā norēķinu perioda maksājumu.

    Tomēr, ja vēlaties atgūt pārmaksu, tad Jums jāiesniedz maksājuma uzdevums vai čeka kopija un parakstīts Pieteikums.

    Dokumenti iesniedzami personīgi klientu apkalpošanas centrā (Vagonu iela 20, Rīga), sūtot pa pastu (AS "Latvijas Gāze", Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009) vai parakstot ar e-parakstu un sūtot uz info@lg.lv. Ja pārmaksas summa nepārsniedz 10 EUR, tad parakstītu Pieteikumu iespējams iesniegt arī skenētā veidā, rakstot uz info@lg.lv.

    Svarīgi zināt! Jums ir jābūt maksājuma veicējam vai tā likumiskam vai pilnvarotam pārstāvim.

    Papildu pakalpojumu izcenojumi
    PakalpojumsAprakstsMaksa
    Gada pārskata saņemšana e-pastāGada pārskatu par patērēto dabasgāzi saņemsiet uz Jūsu norādīto e-pasta adresi. Gada pārskats būs pieejams arī klientu portālā.Bezmaksas
    Gada pārskata saņemšana pa pastuGada pārskatu par patērēto dabasgāzi saņemsiet uz Jūsu norādīto pasta adresi.Bezmaksas
    Rēķina saņemšana e-pastāIkmēneša rēķinu par patērēto dabasgāzi saņemsiet uz Jūsu norādīto e-pasta adresi. Rēķins būs pieejams arī klientu portālā.Bezmaksas
    Rēķina saņemšana pa pastuIkmēneša rēķinu par patērēto dabasgāzi saņemsiet uz Jūsu norādīto pasta adresi.

    no 2020.gada 1.janvāra - 1.00 EUR

    Parāda apstrādes vēstules saņemšana e-pastāAtgādinājuma saņemšana e-pastā par neapmaksātu maksājuma summu.Bezmaksas
    Parāda apstrādes vēstules (atgādinājuma, brīdinājuma) saņemšana pa pastuAtgādinājuma, brīdinājuma saņemšana pa pastu par neapmaksātu maksājuma summu.

    līdz 2019.gada 31.decembrim - 0.43 EUR;

    no 2020.gada 1.janvāra - 1.00 EUR

    Maksa norādīta par vienu vēstuli ar PVN 21%