
Latvijas Gāze piegādā klientiem dabasgāzi, kas, no lietošanas viedokļa raugoties, ir patērētājiem ērtākais un videi draudzīgākais tradicionālais kurināmais. Laikā, kad vides aspekti ieņem nozīmīgu vietu mūsu lēmumu pieņemšanā, Latvijas Gāze izstrādājusi vides politiku, nosakot iniciatīvas, kas veicina lielāku atbildību pret apkārtējo vidi, kā arī videi draudzīgu tehnoloģiju attīstību un izplatību.

Biometāna izmantošana transportā ir cieši saistīta ar dabasgāzes uzpildes infrastruktūras attīstību, kā arī ar CNG auto skaita pieaugumu. Tas ir nākamais solis ceļā uz klimatneitralitāti un dabai nekaitīgu enerģiju.

Dabasgāzes izmantošana autotransportā pēdējos desmit gados kļūst aizvien populārāka. Šobrīd ar CNG darbināmus auto izmanto jau vairāk nekā divi miljoni eiropiešu, un tie der visiem - gan privātiem autobraucējiem, gan sabiedriskajam transportam un kravu pārvadājumiem.

Jēkabpils ir viena no pirmajām pilsētām, kurā darbojas komerctransports ar CNG dzinēju. Autobusu flotes atjaunošana ar septiņām CNG mašīnām Jēkabpilī ir ļāvusi saglabāt līdzšinējo braukšanas pamattarifu – 0,50 eiro – un atlaides, piemēram, bezmaksas braucienus skolēniem, stāsta SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis.

Dabasgāzei un biometānam ilgtermiņā būs nozīmīga loma kravu un pasažieru transportā, taču alternatīvās degvielas lietošanas veicināšanai ir nepieciešama gan infrastruktūra, gan fiskālais un finanšu atbalsts, gan Eiropas Savienību (ES) politiku pārskatīšana, secināja eksperti diskusijā “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi”. Sarunas galvenais temats bija starptautisko klimata mērķu sasniegšana, saglabājot transporta uzņēmumu konkurētspēju.

Šī gada 13. oktobrī Latvijas Gāze rīkotās konferences “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi.” ietvaros noritēja paneļdiskusija, kurā eksperti un klātesošie sprieda par iespējām samazināt siltumnīcefekta gāzes (SEG) emisijas transportā, lai sasniegtu starptautiski izvirzītos klimata mērķus, vienlaikus saglabājot uzņēmēju konkurētspēju.