Dabasgāzei un biometānam ilgtermiņā būs nozīmīga loma kravu un pasažieru transportā, taču alternatīvās degvielas lietošanas veicināšanai ir nepieciešama gan infrastruktūra, gan fiskālais un finanšu atbalsts, gan Eiropas Savienību (ES) politiku pārskatīšana, secināja eksperti diskusijā “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi”. Sarunas galvenais temats bija starptautisko klimata mērķu sasniegšana, saglabājot transporta uzņēmumu konkurētspēju.
2020. gada pirmais pusgads atnesis vēl dinamiskāku un izaicinājumiem bagātāku vidi gan pasaulei kopumā, gan enerģētikas nozarei. Salīdzinoši mērenas gaisa temperatūras, stingrie ierobežojumi saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību un zemais dabasgāzes cenu līmenis bija noteicošie faktori, kas veidoja AS “Latvijas Gāze” darbības vidi.
No 2020. gada 1. jūlija stāsies spēkā jauni dabasgāzes tarifi mājsaimniecībām, kuros salīdzinājumā ar 2020. gada 1. pusgadu tarifs tiek samazināts par 8,3% līdz 13,5% atkarībā no klienta dabasgāzes gada patēriņa.
No 2020. gada 1. janvāra darbību uzsācis Igaunijas un Somijas dabasgāzes starpsavienojums “Balticconnector” – divvirzienu gāzes cauruļvads, kas savieno abu valstu dabasgāzes infrastruktūras.