
Dabasgāzei un biometānam ilgtermiņā būs nozīmīga loma kravu un pasažieru transportā, taču alternatīvās degvielas lietošanas veicināšanai ir nepieciešama gan infrastruktūra, gan fiskālais un finanšu atbalsts, gan Eiropas Savienību (ES) politiku pārskatīšana, secināja eksperti diskusijā “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi”. Sarunas galvenais temats bija starptautisko klimata mērķu sasniegšana, saglabājot transporta uzņēmumu konkurētspēju.

Šī gada 13. oktobrī Latvijas Gāze rīkotās konferences “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi.” ietvaros noritēja paneļdiskusija, kurā eksperti un klātesošie sprieda par iespējām samazināt siltumnīcefekta gāzes (SEG) emisijas transportā, lai sasniegtu starptautiski izvirzītos klimata mērķus, vienlaikus saglabājot uzņēmēju konkurētspēju.

Latvija, tāpat kā citas Eiropas Savienības dalībvalstis, ir apņēmusies sasniegt ambiciozus klimata mērķus enerģētikas un transporta jomās. Viens no mērķiem ir veicināt tīrākas enerģijas izmantošanu transportā.

Turpinot attīstīt CNG jeb saspiestās dabasgāzes pieejamību un infrastruktūru, šī gada 29. janvārī Rīgā, Lubānas ielā 102, tika atklāta “Virši” degvielas uzpildes stacija, kurā iespējams uzpildīt videi draudzīgo un ekonomisko CNG.

No šodienas ielās izbrauc AS “Latvijas Gāze” automašīnas, kas darbojas ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi.

Latvija, tāpat kā citas Eiropas Savienības dalībvalstis, apņēmusies īstenot noteiktus klimata mērķus enerģētikas un transporta jomā. Tādēļ enerģētikas un transporta jomas uzņēmumi izveidojuši iniciatīvu “Vide rītdienai!”.