Ņemot vērā enerģētikas krīzi visā Eiropā, valdība ir lēmusi par dabasgāzes cenas pieauguma kompensāciju iedzīvotājiem ar dabasgāzes gada patēriņu virs 250 m3. Kompensācijas tiks piemērotas par periodu no 2022. gada janvāra līdz aprīļa beigām. Mājsaimniecībām valsts atbalstam nav jāpiesakās, samazinātā maksa tiks iekļauta norēķinu dokumentos automātiski, atbilstoši valsts noteiktajam apmēram.
25. janvāra sēdē Ministru kabinets (MK) atbalstīja likumprojektu un grozījumus virknē MK noteikumu, apstiprinot jaunus papildu atbalsta pasākumus tūlītējai energoresursu cenu pieauguma mazināšanai. Jaunie noteikumi paredz atbalsta sniegšanu arī iedzīvotājiem, kuri izmanto dabasgāzi. Taču gala lēmums vēl jāpieņem Saeimai. Plānots, ka Saeima likumprojektu skatīs jau šonedēļ, lai atbalsta pasākumi stātos spēkā februārī, kad iedzīvotāji saņems rēķinus par janvāri.
Dabasgāzes izmantošana autotransportā pēdējos desmit gados kļūst aizvien populārāka. Šobrīd ar CNG darbināmus auto izmanto jau vairāk nekā divi miljoni eiropiešu, un tie der visiem - gan privātiem autobraucējiem, gan sabiedriskajam transportam un kravu pārvadājumiem.
Jēkabpils ir viena no pirmajām pilsētām, kurā darbojas komerctransports ar CNG dzinēju. Autobusu flotes atjaunošana ar septiņām CNG mašīnām Jēkabpilī ir ļāvusi saglabāt līdzšinējo braukšanas pamattarifu – 0,50 eiro – un atlaides, piemēram, bezmaksas braucienus skolēniem, stāsta SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis.
Šī gada 13. oktobrī Latvijas Gāze rīkotās konferences “Gāze un transports. Mīti. Realitāte. Ieguvumi.” ietvaros noritēja paneļdiskusija, kurā eksperti un klātesošie sprieda par iespējām samazināt siltumnīcefekta gāzes (SEG) emisijas transportā, lai sasniegtu starptautiski izvirzītos klimata mērķus, vienlaikus saglabājot uzņēmēju konkurētspēju.
Latvija, tāpat kā citas Eiropas Savienības dalībvalstis, ir apņēmusies sasniegt ambiciozus klimata mērķus enerģētikas un transporta jomās. Viens no mērķiem ir veicināt tīrākas enerģijas izmantošanu transportā.