Dabasgāzes izmantošana autotransportā pēdējos desmit gados kļūst aizvien populārāka. Šobrīd ar CNG darbināmus auto izmanto jau vairāk nekā divi miljoni eiropiešu, un tie der visiem - gan privātiem autobraucējiem, gan sabiedriskajam transportam un kravu pārvadājumiem.
Šā gada 29. jūnijā notika Dienas Bizness rīkota konference, kurā enerģētikas nozares uzņēmumi un speciālisti runāja par nozares izaicinājumiem Eiropas Klimata plāna mērķu sasniegšanai un enerģētikas sektora konkurētspēju un stabilitāti.
Gaso pakalpojumu tarifs paredzēts 4,5 gadu ilgam regulācijas periodam (no 2021. gada 1. jūlija līdz 2025. gada 31. decembrim).
Izmaiņas ir saistītas gan ar dabasgāzes cenu pieaugumu globālajos tirgos, gan ar sadales sistēmas operatora Gaso pakalpojumu tarifa grozījumiem, ko vēl šā gada 30. aprīlī apstiprināja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).
Jēkabpils ir viena no pirmajām pilsētām, kurā darbojas komerctransports ar CNG dzinēju. Autobusu flotes atjaunošana ar septiņām CNG mašīnām Jēkabpilī ir ļāvusi saglabāt līdzšinējo braukšanas pamattarifu – 0,50 eiro – un atlaides, piemēram, bezmaksas braucienus skolēniem, stāsta SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis.
Lai izvēlētos klimatneitrālai nākotnei vispiemērotāko alternatīvās degvielas veidu, ir būtiski ņemt visā degvielas ieguves, ražošanas un patērēšanas ciklā radītās emisijas, ne tikai izmešus, kas rodas transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā.
Analizējot dažādus degvielas veidus, jāņem vērā vairāki būtiski faktori – energoefektivitāte, pārvēršot primāro energoresursu kustībā, kopējā ietekme uz vidi un resursa pieejamība. Svarīgākais - visiem transportlīdzekļu veidiem salīdzinājumam izmantot principu “no akas līdz ritenim” (“well-to-wheel”), proti, ietvert visu degvielas ražošanas ķēdi, ne tikai degvielas ietekmi uz vidi to patērējot automobilī.