Norēķini

Norēķini

Kā uzzināt, cik man ir jāmaksā?

Visātrāk informācija par veicamo maksājumu ir pieejama klientu portāla sadaļā Rēķini.

Papildus informāciju par maksājuma apmēru sūtam arī uz Jūsu e-pastu vai pa pastu, atkarībā no norēķinu veida:

Ja par patērēto dabasgāzi norēķināties pēc rēķina, tad aktuālo summu samaksai nosūtīsim Jums no 10. līdz 15. datumam katru mēnesi. Rēķina saņemšana e-pastā ir bez maksas, pa pastu - saskaņā ar publicēto cenrādi.

Ja par patērēto dabasgāzi norēķināties pēc Izlīdzinātā maksājuma principa, tad ikmēnesi maksājuma summa ir atrodama gada pārskatā vai vēstulē par Izlīdzinātā maksājuma maiņu. Lūdzam ņemt vērā, ka šis norēķinu veids būs pieejams tikai līdz 2023. gada marta beigām.

Ja esat izvēlējies saņemt norēķinu dokumentus pa pastu, tad tos saņemsiet vēlāk, atkarīgs no VAS Latvijas Pasts piegādēm. Maksa par ikmēneša rēķina nosūtīšanu pa pastu saskaņā ar publicēto cenrādi. Aicinām mainīt norēķinu dokumentu saņemšanas veidu uz e-pastu, to piesakot klientu portālā.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kur es varu veikt maksājumus?

Visātrāk un ērtāk maksājumus varat veikt klientu portālā. Tāpat maksājumus varat veikt jebkurā bankā, t.sk. internetbankā, vai banku filiālēs, Maxima veikalos, NarvessenLatvijas pasta nodaļās. Lūdzam ņemt vērā, ka banku filiāles, Maxima, Narvessen un Latvijas pasts piemēros Jums maksu par pakalpojumu (naudas pārskaitījums) saskaņā ar to noteikto cenrādi.

Jaunums! Jūs varat apmaksāt savu vai cita klienta rēķinu, norādot abonenta numuru vai līguma numuru. Lai veiktu maksājumu, nav nepieciešama autorizācija klientu portālā un maksājumu iespējams veikt gan izmantojot maksājumu kartes (Mastercard, Visa), gan populārākās bankas Latvijā (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor/DNB).

Maksājumu var veikt tikai par tādu objektu, kuram ir aktīvs dabasgāzes tirdzniecības līgums. Ja līgums ir pārtraukts un Jums jāveic noslēguma rēķina apmaksa, aicinām to darīt klientu portālā.

Mūsu maksājumu rekvizīti

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kas man jānorāda maksājumā?

Maksājuma mērķī lūdzam norādīt precīzu abonenta vai līguma numuru. Kļūdas gadījumā Jūsu maksājuma apstrāde var aizņemt vairāk laika.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu samaksāt citas personas vietā?

Jūs varat veikt maksājumu citas personas (klienta) vietā, norādot viņa abonenta vai līguma numuru.

Veikt maksājumu

Lai veiktu maksājumu, nav nepieciešama autorizācija klientu portālā un maksājumu iespējams veikt gan izmantojot maksājumu kartes (Mastercard, Visa), gan populārākās internetbankas Latvijā (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor/DNB).

Maksājumu var veikt tikai par tādu īpašumu (objektu), kuram ir aktīvs dabasgāzes tirdzniecības līgums. Ja līgums ir pārtraukts un Jums jāveic noslēguma rēķina apmaksa, aicinām to darīt klientu portālā.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu veikt maksājumu pastā?

Lai veiktu maksājumu Latvijas pasta nodaļā, Jums jāuzrāda norēķinu dokumentā iekļautais svītrkods. Šis svītrkods ir lietojams atkārtoti (katru reizi, kad veicat maksājumu par dabasgāzi). Lūdzam ņemt vērā, ka Latvijas pasts piemēros Jums maksu par pakalpojumu saskaņā ar tā noteiktajiem tarifiem.

Lai ietaupītu laiku un līdzekļus, Jums ir iespēja noformēt Regulāro maksājumu, bez papildus izmaksām atverot Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu. Regulārais maksājums ir drošs, ērts un dabai saudzīgs pakalpojums. Pieslēdzot Regulāro maksājumu, Jums nebūs jāierodas pasta nodaļā, jo maksājums par dabasgāzi tiks veikts automātiski, turklāt par zemāku komisijas maksu.

Vairāk par PNS konta priekšrocībām un iespējām:
https://www.pasts.lv/lv/privat...

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu veikt maksājumu Maxima veikalā?

Maksājumu var veikt, uzrādot vai noskenējot (pašapkalpošanās kasēs), maksājumu dokumentā atrodamo svītrkodu. Norēķinus var veikt gan skaidrā naudā, gan ar bankas karti.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kādi ir norēķinu veidi?

Piedāvājam divas norēķinu iespējas:

1. Rēķins – paredz ikmēneša norēķinu dokumenta saņemšanu atbilstoši faktiskajam patēriņam un spēkā esošiem tarifiem. Rēķinus parasti izrakstam līdz 15. datumam.  Skaitītāja rādījumu var ziņot katru mēnesi no 27. datuma līdz nākamā mēneša 1. darba dienai. Ja šajā periodā rādījumu nepaziņosiet, rēķinu izrakstīsim, pamatojoties uz sadales sistēmas operatora Gaso aprēķināto patēriņu.

2. Izlīdzinātais maksājumspieejams līdz 2023. gada 31. martam. Slēdzot jaunu līgumu, šis norēķinu veids nav pieejams.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu nomainīt norēķinu veidu?
  • Līdz 2022. gada novembrim norēķinu veida maiņu uz Rēķins, veiksim automātiski, klientiem nav jāpiesakās.
  • Ja vēlaties saglabāt norēķinu metodi Izlīdzinātais maksājums, aizpildiet Pieteikumu Izlīdzinātā maksājuma saglabāšanai 30 dienu laikā no vēstules (par norēķinu veida maiņu un Izlīdzinātā maksājuma saglabāšanas iespējām) izveidošanas datuma. Pēc šī termiņa beigām norēķinu veidu mainīt vairs nevarēs.
  • Ja pēc 2022.gada novembra vēlaties tomēr veikt norēķinus nevis pēc saglabātā Izlīdzinātā maksājuma, bet pāriet uz Rēķins, aicinām nosūtīt brīvās formas ziņojumu par “Norēķinu veida maiņu” klientu portālā, norādot Abonenta numuru.
Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā veidojas dabasgāzes cena?

Dabasgāzes cena ietver ne tikai cenu par pašu dabasgāzi kā preci, bet arī tirdzniecības, uzglabāšanas un pārvades jaudas pakalpojumus. Dabasgāzes cenu mājsaimniecībām regulē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Jāņem vērā, ka dabasgāzes cena ir tikai viena no piecām komponentēm, kuras veido kopējo maksājumu par dabasgāzi.

Vairāk par pārējām cenas komponentēm.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā rīkoties, ja izveidojusies pārmaksa?

Pārmaksa tiek novirzīta uz nākamo norēķinu perioda maksājumu un maksājumi Jums nav jāveic, kamēr tos nosedz pārmaksātā summa.

Ja Jūs vēlaties pārcelt pārmaksu uz citu abonenta numuru, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums pārmaksas pieteikumu izmantojot klientu portālā mans.lg.lv vai uz e-pasta adresi info@lg.lv.

Ja īpašumam mainās lietotājs (īpašnieks vai īrnieks) un jaunais lietotājs neslēdz līgumu ar Latvijas Gāze, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums pieteikumu līguma izbeigšanai un pieteikumu pārmaksas atgūšanai, norādot visu informāciju pārmaksas izmaksas pārskaitījumam uz norēķinu kontu. Ja pārmaksātā summa ir lielāka par 300 EUR, lūdzam pieteikumu līguma izbeigšanai sūtīt mums uz e-pasta adresi info@lg.lv ar drošu elektronisko parakstu vai pa pastu, adresējot AS "Latvijas Gāze", Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko darīt, ja esmu veicis kļūdainu maksājumu?

Ja esat veicis kļūdainu maksājumu, lūdzam atsūtīt mums aizpildītu Pieteikumu kļūdaina maksājuma atmaksai uz e-pasta adresi info@lg.lv. Ja summa nepārsniedz 300 EUR pieteikumu varat sūtīt skenētā vai fotografētā veidā, pieteikumus ar maksājuma summu virs 300EUR nepieciešams parakstīt un nosūtīt mums pa pastu (adresējot AS "Latvijas Gāze", Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009) vai uz e-pasta adresi info@lg.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Esmu veicis avansa maksājumu uz veco līgumu, tagad esmu noslēdzis jaunu līgumu, kas notiks ar manu avansa maksājumu?

Jūsu avansa maksājumu (pārmaksa) pārcelsim uz Jūsu jauno līgumu par citu īpašumu (objektu).

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko man darīt, ja pārtraucot līgumu, ir pārmaksa?

Pārtraucot līgumu, Jums ir iespēja pārmaksu pārcelt uz citu Jūsu norādīto īpašumu (objektu) vai atgūt to norēķinu kontā. Pārmaksas pārcelšanai lūdzam aizpildīt pieteikuma formu.

Ja īpašumam mainās īpašnieks vai īrnieks un, ja Jums ir izveidojusies pārmaksa, un Jūs nepārslēgsiet līgumu ar Latvijas Gāzi citā adresē, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums pieteikumu līguma izbeigšanai un pieteikumu pārmaksas atgūšanai, norādot visu informāciju pārmaksas izmaksas pārskaitījumam uz norēķinu kontu. Ja pārmaksātā summa ir lielāka par 300 EUR, lūdzam pieteikumu līguma izbeigšanai sūtīt mums uz e-pasta adresi info@lg.lv ar drošu elektronisko parakstu vai pa pastu, adresējot AS "Latvijas Gāze", Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko darīt, ja man ir parāds un es pašlaik nevaru samaksāt?

Mums ir svarīga katra klienta finansiālā labsajūta, tādēļ risinājumus meklēsim kopā. Aicinām nevilcinoties sazināties ar mums! Lai pagarinātu apmaksas termiņu vai sadalītu maksājumu, aizpildiet un nosūtiet mums pieteikumu parāda samaksai pa daļām vai atmaksas termiņa pagarinājumam uz e-pasta adresi info@lg.lv vai nosūtiet mums ziņojumu klientu portālā.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Cik ilgi tiek izskatīts iesniegums par parāda pakāpenisku samaksu?

Mēs katru gadījumu izskatām individuāli, tādēļ atbildes sniegšanas termiņš ir saistīts gan ar summas apmēru, gan pakāpeniskās samaksas termiņu, gan arī no Jūsu iepriekšējo maksājumu veikšanas disciplīnas. Mēs atbildi sniegsim pēc iespējas ātrāk.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Es šobrīd nelietoju dabasgāzi, bet kāpēc man ir jāmaksā?

Katrs dabasgāzes lietotājs ne tikai patērē dabasgāzi, bet neizbēgami izmanto arī infrastruktūru. Lielāko daļu no sadales sistēmas pakalpojuma izmaksām veido dabasgāzes piegādei nepieciešamās infrastruktūras uzturēšanas izmaksas, kas nav atkarīgas no dabasgāzes patēriņa. Kā skaidro Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, lai uzturētu infrastruktūru atbilstošā tehniskā stāvoklī un nodrošinātu citas sadales sistēmas funkcionēšanai nepieciešamās darbības, tika mainīta tarifu struktūra, nosakot arī fiksēto tarifa daļu. Pretējā gadījumā veidotos situācija, kurā lietotāji, kas dabasgāzi faktiski nelieto vai lieto niecīgā apmērā, nepiedalītos infrastruktūras izmaksu segšanā, bet tiem jebkurā laikā būtu iespēja lietot dabasgāzi. Savukārt nepieciešamās infrastruktūras uzturēšana šādu lietotāju vajadzībām būtu jānodrošina par līdzekļiem, kas saņemti no citiem lietotājiem. Detalizētāka informācija: https://www.gaso.lv/sadales-tarifs-no-01012020

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Esmu saņēmis neierasti lielu rēķinu. Kā pārliecināties, ka nav notikusi kāda tehniska kļūda vai noplūde?

Ja nejūtat specifisku gāzes smaku - odorantu, tad noplūdes faktu varat izslēgt. Rīcība, ja sajutāt gāzes smaku.

Savukārt vienkāršākais veids, kā pārliecināties, vai maksājums ir aprēķināts pareizi – salīdzināt faktisko skaitītāja rādījumu ar uzskaitīto. Ja sen neesat ziņojuši skaitītāja rādījumu, tad GASO aprēķinātais rādījums var neatbilst faktiskajam. Līdz ar to, ja rēķinā norādītais skaitītāja rādījums atšķiras no faktiskā rādījuma norēķinu perioda beigās, sazinieties ar mums, rakstot uz e-pastu: info@lg.lv 

Aicinām e-pasta vēstulē norādīt vārdu, uzvārdu, abonenta numuru un aktuālo skaitītāja rādījumu, ātrākai ienākošo e-pastu apstrādei.

Atgādinām, skaitītāja rādījumu ziņošanas periodi ir atvērti katru mēnesi no 27. datuma līdz nākamā mēneša pirmajai darba dienai neatkarīgi no patēriņa.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kāpēc gāzes rēķinā kā gāzes mērvienība norādītas kilovatstundas (kWh)? Vai gāzi nemēra kubikmetros?

Dabasgāzes patēriņa uzskaitei un skaitītāja rādījumu ziņošanai joprojām tiek izmantoti kubikmetri (m3), taču saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 78 „Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi” norēķinos par dabasgāzi ir jāizmanto kilovatstundas (kWh). Tas nozīmē, ka mums kā dabasgāzes tirgotājam ir pienākums patērēto dabasgāzi rēķinā norādīt kilovatstundās. Šāda prasība ieviesta, lai pēc iespējas precīzāk uzskaitītu patērēto dabasgāzi, jo dabasgāzes daudzums vienā kubikmetrā var būt dažāds. Tas ir atkarīgs gan no dabasgāzes temperatūras, gan no spiediena.

Lai iegūtu patēriņu kWh, kubikmetri tiek sareizināti ar siltumspējas koeficientu.

Klientu ērtībai pieejams mērvienību kalkulators, kurā ievadot savu dabasgāzes patēriņu kubikmetros un izvēloties siltumspējas zonu, var ātri un ērti savu patēriņu izteikt kilovatstundās.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kas ir siltumspēja?

Siltumspēja ir siltuma daudzums, kādu var iegūt, pilnīgi sadedzinot 1 m³ gāzes. Dabasgāzes daudzums 1 m³ var būt dažāds, tas atkarīgs gan no dabasgāzes temperatūras, gan spiediena, tāpēc visā Latvijas teritorijā ir izvietotas speciālas ierīces – hromatogrāfi, kas mēra siltumspēju katrā zonā.

Siltumspējas koeficienti tiek izmantoti, lai dabasgāzes daudzumu m³ izteiktu kWh, jo saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 78 „Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi,” norēķinos par dabasgāzi jāizmanto kilovatstundas (kWh). Tas nozīmē, ka mums kā dabasgāzes tirgotājam ir pienākums patērēto dabasgāzi rēķinā norādīt kilovatstundās. Pārrēķinam tiek izmantota formula:

dabasgāzes apjoms (m³) × siltumspēja = dabasgāzes apjoms (kWh)

Klientu ērtībai pieejams mērvienību kalkulators, kurā ievadot savu dabasgāzes patēriņu kubikmetros, un, izvēloties siltumspējas zonu, var ātri un ērti savu patēriņu izteikt kilovatstundās.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Esmu saņēmis rēķinu, kuru nevaru uzreiz apmaksāt. Kā rīkoties?

Gadījumā, ja pēkšņi saskaraties ar situāciju, kurā nevarat laicīgi apmaksāt rēķinu, lūdzam aizpildīt un parakstīt pieteikumu un nosūtīt to uz e-pastu: info@lg.lv.

Maksājumu iespējams veikt pa daļām, izlīdzinot līdz 6 mēnešiem (papildus būs jāveic arī ikmēneša maksājumi).

Vēršam uzmanību, ka iesniegtais pieteikums vēl negarantē maksājuma sadalījuma izveidi. Pieteikumu izskatīsim un sniegsim Jums atbildi.

Rēķina saņemšana pa pastu ir maksas pakalpojums saskaņā ar www.lg.lv publicēto cenrādi, savukārt e-pastā un klientu portālā BEZ MAKSAS. Ja šobrīd norēķinu dokumentus saņemat pa pastu, aicinām pieteikumā norādīt arī e-pasta adresi turpmāko dokumentu saņemšanai no mums.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.