Norēķini

Norēķini

Kā uzzināt, cik man ir jāmaksā?

Informācija par veicamo maksājumu ir pieejama klientu portāla sadaļā Rēķini.

Papildus informāciju par maksājuma apmēru nosūtīsim arī uz Jūsu e-pastu vai pa pastu, atkarībā no norēķinu veida:

Izlīdzinātais maksājums, pārskatu par patērēto dabasgāzi reizi gadā nosūtīsim uz Jūsu norādīto e-pasta adresi, vai pa pastu bez maksas. Šajā pārskatā tiks norādīta ik mēnesi maksājamā summa, kuru Jūs varat apmaksāt katru mēnesi līdz 20. datumam vai arī veikt priekšapmaksu par vairākiem mēnešiem kopā.

Rēķins, katru mēnesi rēķinu nosūtīsim arī uz Jūsu norādīto e-pasta adresi bez maksas (pa pastu maksa ir 1 EUR).

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kur es varu veikt maksājumus?

Visātrāk un ērtāk maksājumus varat veikt klientu portālā. Tāpat maksājumus varat veikt jebkurā bankā, t.sk. internetbankā, vai banku filiālēs un Latvijas pasta nodaļās. Lūdzam ņemt vērā, ka banku filiāles un Latvijas pasts piemēros Jums maksu par pakalpojumu (naudas pārskaitījums) saskaņā ar to noteikto cenrādi.

Jaunums! Jūs varat apmaksāt savu vai cita klienta rēķinu, norādot abonenta numuru vai līguma numuru. Lai veiktu maksājumu, nav nepieciešama autorizācija klientu portālā un maksājumu iespējams veikt gan izmantojot maksājumu kartes (Mastercard, Visa), gan populārākās bankas Latvijā (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor/DNB).

Maksājumu var veikt tikai par tādu objektu, kuram ir aktīvs dabasgāzes tirdzniecības līgums. Ja līgums ir pārtraukts un Jums jāveic noslēguma rēķina apmaksa, aicinām to darīt klientu portālā.

Mūsu maksājuma rekvizīti

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kas man jānorāda maksājumā?

Maksājuma mērķī lūdzam norādīt precīzu abonenta vai līguma numuru. Kļūdas gadījumā Jūsu maksājuma apstrāde var aizņemt vairāk laika.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu samaksāt citas personas vietā?

Jūs varat veikt maksājumu citas personas (klienta) vietā, norādot viņa abonenta vai līguma numuru.

Veikt maksājumu

Lai veiktu maksājumu, nav nepieciešama autorizācija klientu portālā un maksājumu iespējams veikt gan izmantojot maksājumu kartes (Mastercard, Visa), gan populārākās internetbankas Latvijā (Swedbank, SEB, Citadele, Luminor/DNB).

Maksājumu var veikt tikai par tādu īpašumu (objektu), kuram ir aktīvs dabasgāzes tirdzniecības līgums. Ja līgums ir pārtraukts un Jums jāveic noslēguma rēķina apmaksa, aicinām to darīt klientu portālā.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu veikt maksājumu pastā?

Lai veiktu maksājumu Latvijas pasta nodaļā, Jums jāuzrāda dabasgāzes pārskatā iekļautais svītrkods. Šis svītrkods darbosies visu pārskata periodu un ir lietojams atkārtoti (katru reizi, kad veicat maksājumu par dabasgāzi). Lūdzam ņemt vērā, ka Latvijas pasts piemēros Jums maksu par pakalpojumu saskaņā ar tā noteiktajiem tarifiem.

Lai ietaupītu laiku un līdzekļus, Jums ir iespēja noformēt Regulāro maksājumu, bez papildus izmaksām atverot Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu. Regulārais maksājums ir drošs, ērts un dabai saudzīgs pakalpojums. Pieslēdzot Regulāro maksājumu, Jums nebūs jāierodas pasta nodaļā, jo maksājums par dabasgāzi tiks veikts automātiski, turklāt par zemāku komisijas maksu.

Vairāk par PNS konta priekšrocībām un iespējām:
https://www.pasts.lv/lv/privat...

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā es varu veikt maksājumu Maxima veikalā?

Maksājumu var veikt, uzrādot vai noskenējot (pašapkalpošanās kasēs), maksājumu dokumentā atrodamo svītrkodu. Norēķinus var veikt gan skaidrā naudā, gan ar bankas karti.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kādi ir norēķinu veidi?

Piedāvājam divas norēķinu iespējas:

1. Izlīdzinātais maksājums – ar šo norēķinu veidu ir vieglāka izdevumu prognozēšana un lielāka drošības sajūta, jo jūs zināsiet, cik Jums būs jāmaksā nākamajos 12 mēnešos. Izlīdzinātā maksājuma summa tiek aprēķināta atbilstoši Jūsu vidējam dabasgāzes patēriņam un skaitītāja atļautajai slodzei. Ar izlīdzināto maksājumu Jūs kopumā samaksāsiet tikpat, cik patērēsiet. Skaitītāja rādījumi jāiesniedz atkarībā no patērētā dabasgāzes apjoma gadā: 1 x gadā uz pārskata perioda beigām, ja dabasgāzes gada patēriņš ir, līdz 250 m3 (līdz 2 635 kWh) un dabasgāzi izmantojat ēdiena gatavošanai); 3 x gadā uz pārskata perioda beigām un tarifu maiņu: uz 30. jūniju un 31. decembri, ja dabasgāzes gada patēriņš ir, virs 250 m3 (virs 2 635 kWh) un dabasgāzi izmantojat ūdens uzsildīšanai vai apkurei).

2. Rēķins – ar šo norēķinu veidu Jūs katru mēnesi maksāsiet tieši tik, cik šajā mēnesī patērējāt, tāpēc skaitītāja rādījumi būs jāiesniedz katru mēnesi (par skaitītāju rādījumu iesniegšanu).

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kāds man ir piemērotākais norēķina veids?

Izlīdzinātais maksājums ir labākā izvēle, ja vēlaties katru mēnesi maksāt vienādu, iepriekš zināmu summu un nevēlaties katru mēnesi iesniegt skaitītāja rādījumus. Ar izlīdzināto maksājumu ir vieglāka izdevumu prognozēšana un lielāka drošības sajūta. Izlīdzinātā maksājuma summa tiek aprēķināta individuāli, atbilstoši Jūsu vidējam dabasgāzes patēriņam un skaitītāja atļautajai slodzei. Ar izlīdzināto maksājumu Jūs kopumā samaksāsiet tikpat, cik patērēsiet. Skaitītāja rādījumi jāiesniedz atkarībā no patērētā dabasgāzes apjoma gadā: 1 x gadā uz pārskata perioda beigām, ja dabasgāzes gada patēriņš ir, līdz 250 m3 (līdz 2 635 kWh) un dabasgāzi izmantojat ēdiena gatavošanai; 3 x gadā uz pārskata perioda beigām un tarifu maiņu: uz 30. jūniju un 31. decembri, ja dabasgāzes gada patēriņš ir, virs 250 m3 (virs 2 635 kWh), un dabasgāzi izmantojat ūdens uzsildīšanai vai apkurei).

Rēķins ir labākā izvēle, ja vēlaties katru mēnesi maksāt, tieši tik, cik konkrēti šajā mēnesī patērējāt. Šim norēķinu veidam ir raksturīgs svārstīgums ikmēneša maksājumos, tāpēc, ja dabasgāzi lietojat apkurei, rūpīgi izvērtējiet maksāšanas iespējas, pirms izvēlaties šo norēķinu veidu. Rēķins par dabasgāzi ziemas mēnešos patēriņa pieauguma dēļ var būt krietni lielāks par rēķiniem vasarā. Izvēloties šo norēķinu veidu, Jums būs pienākums katru mēnesi nodot skaitītāja rādījumu no kārtējā mēneša 27. datuma līdz nākamā mēneša pirmajai darba dienai.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā veidojas dabasgāzes cena?

Dabasgāzes cena ietver ne tikai cenu par pašu dabasgāzi kā preci, bet arī tirdzniecības, uzglabāšanas un pārvades jaudas pakalpojumus. Dabasgāzes cenu mājsaimniecībām regulē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Jāņem vērā, ka dabasgāzes cena ir tikai viena no piecām komponentēm, kuras veido kopējo maksājumu par dabasgāzi.

Vairāk par pārējām cenas komponentēm.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kā rīkoties, ja izveidojusies pārmaksa?

Pārmaksa tiek novirzīta uz nākamo norēķinu perioda maksājumu un maksājumi Jums nav jāveic, kamēr tos nosedz pārmaksātā summa.

Ja Jūs vēlaties pārcelt pārmaksu uz citu abonenta numuru, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums pārmaksas pieteikumu izmantojot klientu portālā mans.lg.lv vai uz e-pasta adresi info@lg.lv.

Ja īpašumam mainās lietotājs (īpašnieks vai īrnieks) un jaunais lietotājs neslēdz līgumu ar Latvijas Gāze, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums pieteikumu līguma izbeigšanai, norādot visu informāciju pārmaksas izmaksas pārskaitījumam uz norēķinu kontu. Ja pārmaksātā summa ir lielāka par 20 EUR, lūdzam pieteikumu līguma izbeigšanai sūtīt mums uz e-pasta adresi info@lg.lv ar drošu elektronisko parakstu vai pa pastu, adresējot AS "Latvijas Gāze" Klientu apkalpošanas centram, Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko darīt, ja esmu veicis kļūdainu maksājumu?

Ja esat veicis kļūdainu maksājumu, lūdzam aizpildīt un atsūtīt mums Pieteikumu kļūdaina maksājuma atmaksai uz e-pasta adresi info@lg.lv, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu vai pa pastu, adresējot AS "Latvijas Gāze" Klientu apkalpošanas centram, Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Esmu veicis avansa maksājumu uz veco līgumu, tagad esmu noslēdzis jaunu līgumu, kas notiks ar manu avansa maksājumu?

Jūsu avansa maksājumu (pārmaksa) pārcelsim uz Jūsu jauno līgumu par citu īpašumu (objektu).

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko man darīt, ja pārtraucot līgumu, ir pārmaksa?

Pārtraucot līgumu, Jums ir iespēja pārmaksu pārcelt uz citu Jūsu norādīto īpašumu (objektu) vai atgūt to norēķinu kontā. Pārmaksas pārcelšanai lūdzam aizpildīt pieteikuma formu.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Ko darīt, ja man ir parāds un es pašlaik nevaru samaksāt?

Mums ir svarīga katra klienta finansiālā labsajūta, tādēļ risinājumus meklēsim kopā. Aicinām nevilcinoties sazināties ar mums, nosūtot mums ziņojumu no klientu portālā vai pa tālruni +371 67869866, vai nosūtot informāciju uz e-pasta adresi info@lg.lv

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Cik ilgi tiek izskatīts iesniegums par parāda pakāpenisku samaksu?

Mēs katru gadījumu izskatām individuāli, tādēļ atbildes sniegšanas termiņš ir saistīts gan ar summas apmēru, gan pakāpeniskās samaksas termiņu, gan arī no Jūsu iepriekšējo maksājumu veikšanas disciplīnas. Mēs atbildi sniegsim pēc iespējas ātrāk.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Es šobrīd nelietoju dabasgāzi, bet kāpēc man ir jāmaksā?

Katrs dabasgāzes lietotājs ne tikai patērē dabasgāzi, bet neizbēgami izmanto arī infrastruktūru. Lielāko daļu no sadales sistēmas pakalpojuma izmaksām veido dabasgāzes piegādei nepieciešamās infrastruktūras uzturēšanas izmaksas, kas nav atkarīgas no dabasgāzes patēriņa. Kā skaidro Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, lai uzturētu infrastruktūru atbilstošā tehniskā stāvoklī un nodrošinātu citas sadales sistēmas funkcionēšanai nepieciešamās darbības, tika mainīta tarifu struktūra, nosakot arī fiksēto tarifa daļu. Pretējā gadījumā veidotos situācija, kurā lietotāji, kas dabasgāzi faktiski nelieto vai lieto niecīgā apmērā, nepiedalītos infrastruktūras izmaksu segšanā, bet tiem jebkurā laikā būtu iespēja lietot dabasgāzi. Savukārt nepieciešamās infrastruktūras uzturēšana šādu lietotāju vajadzībām būtu jānodrošina par līdzekļiem, kas saņemti no citiem lietotājiem. Detalizētāka informācija: https://www.gaso.lv/sadales-tarifs-no-01012020

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.
Kāpēc gāzes rēķinā kā gāzes mērvienība norādītas kilovatstundas (kWh? Vai gāzi nemēra kubikmetros?

Dabasgāzes patēriņa uzskaitei un skaitītāja rādījumu ziņošanai joprojām tiek izmantoti kubikmetri (m3), taču saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 78 „Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi” norēķinos par dabasgāzi ir jāizmanto kilovatstundas (kWh). Tas nozīmē, ka mums kā dabasgāzes tirgotājam ir pienākums patērēto dabasgāzi rēķinā norādīt kilovatstundās. Šāda prasība ieviesta, lai pēc iespējas precīzāk uzskaitītu patērēto dabasgāzi, jo dabasgāzes daudzums vienā kubikmetrā var būt dažāds. Tas ir atkarīgs gan no dabasgāzes temperatūras, gan no spiediena.

Lai iegūtu patēriņu kWh, kubikmetri tiek sareizināti ar siltumspējas koeficientu.

Klientu ērtībai pieejams mērvienību kalkulators, kurā ievadot savu dabasgāzes patēriņu kubikmetros un izvēloties siltumspējas zonu, var ātri un ērti savu patēriņu izteikt kilovatstundās.

Vai atbilde bija jums lietderīga? Paldies par atbildi – tā mums noteikti palīdzēs uzlabot servisu.